• SPOTKANIE ZE ŚW. JANEM PAWŁEM II

• W dniu 22 października 2021 r. odbyła się uroczysta akademia z okazji święta patrona naszej szkoły św. Jana Pawła II. Klasa VII przygotowała „Kawiarniane wspomnienia” o Ojcu Świętym, przypominając obrazy z wyboru Karola Wojtyły na papieża, z zamachu, jak i pogrzebu, przetykane recytacją wiersza, wspomnieniami snutymi przez przyjaciół Karola z lat szkolnych czy absolwentów naszej szkoły, w których wcielili się uczniowie klasy 7. Nie zabrakło również pieśni w wykonaniu kilku uczennic, przy wsparciu poprzecznego fletu i gitary, przypominających innego wielkiego Polaka – kardynała Stefana Wyszyńskiego. A na zakończenie, wszyscy uczestniczący w spotkaniu odśpiewali wraz z klasą 7 ulubioną pieśń św. Jana Pawła II: „Barkę”.

• WYCIECZKAKLASY I i II DO CIĘŻKOWIC - „ODKRYWAM MAŁOPOLSKĘ” - Projekt realizowany przy wsparciu województwa małopolskiego

• W czwartek 21 października uczniowie klasy pierwszej i drugiej brali udział w wycieczce do Ciężkowic, podczas której poznali największą atrakcję przyrodniczą Ciężkowicko – Rożnowskiego Parku Krajobrazowego - ”Skamieniałe Miasto”. Uczniowie odwiedzili także Muzeum Przyrodnicze, gdzie oglądali m.in. ekspozycję ornitologiczną, podgórzańską łąkę, modele dużych drapieżników oraz wybrali się batyskafem w podróż po dnie rzeki. Nie zabrakło również części rekreacyjnej w Parku Zdrojowym oraz smakowitych kiełbasek z grilla.

Zobacz zdjęcia w Albumie Fotograficznym.

• WYCIECZKA KL. III DO SKAMIENIAŁEGO MIASTA -  „ODKRYWAM MAŁOPOLSKĘ” - Projekt realizowany przy wsparciu województwa małopolskiego
          • WYCIECZKA KL. III DO SKAMIENIAŁEGO MIASTA - „ODKRYWAM MAŁOPOLSKĘ” - Projekt realizowany przy wsparciu województwa małopolskiego

20 października 2021 roku nasza klasa wybrała się na wycieczkę do Ciężkowic.

Najpierw udaliśmy się do rezerwatu przyrody, w którym zobaczyliśmy wiele niesamowitych kamieni i głazów. Na niektóre z nich mogliśmy się nawet wspiąć. Następnie odwiedziliśmy Park Zdrojowy. Widzieliśmy tam fontanny i tężnię solankową, a na placu zabaw mieliśmy czas na zabawę. Później zjedliśmy kiełbaski i bawiliśmy się w parku miejskim. Na koniec odwiedziliśmy Muzeum Przyrodnicze, w którym poznaliśmy wiele ciekawostek o zwierzętach i płynęliśmy batyskafem.

Naszym zdaniem wycieczka była ciekawa i będziemy ją miło wspominać.

Uczniowie kl. III

Zobacz zdjęcia w Albumie fotograficznym

• PASOWANIE NA UCZNIA KLASY PIERWSZEJ

• Dnia 14 października odbyła się niezwykła uroczystość Pasowania na Ucznia Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Gaju. Niezwykła nie tylko dla Dyrekcji, Grona Pedagogicznego czy Rodziców lecz przede wszystkim niezwykła i niezapomniana dla Naszych Wspaniałych  Uczniów, którzy przeszli pasowanie na PIERWSZOKLASISTĘ.
            Życzymy samych sukcesów w nauce i niezapomnianych chwil w Naszej Szkole!!!

• WYCIECZKA DO STRYSZAWY

• 21 i 22 września odbyły się w naszej szkole wycieczki do Stryszawy – Siwcówki.
            W pierwszym dniu wyjechała grupa uczniów z kl. IV-VI. Najpierw spotkaliśmy się w kaplicy klasztornej  z Siostrą Zmartwychwstanką, która opowiedziała nam historię Siwcówki i Sługi Bożej Kundusi. Potem zwiedziliśmy Izbę Pamięci Prymasa Kardynała Stefana Wyszyńskiego, gdzie, inaczej niż w każdym muzeum, mogliśmy dotknąć wszystkiego, co należało do Błogosławionego, a nawet usiąść w Jego fotelu. Następnie  z przewodnikiem pokonaliśmy trudną, stromą i błotnistą kilkukilometrową trasę na Przełęcz Kolendówki. Nagrodą za trud i zmęczenie był piękny widok na Babią Górę.

Następnego dnia w tę samą trasę udała się grupa  uczniów z kl. VII i VIII. Na Siwcówce przywitał nas deszcz więc po spotkaniu z historią Siwcówki i Prymasa Wyszyńskiego, zapadła decyzja, że nie idziemy w góry, co niektórzy odebrali z wyraźną ulgą. Dzięki temu mogliśmy się cofnąć do dzieciństwa i udaliśmy się na zwiedzanie Muzeum Zabawek. Tutaj byli tacy, którzy dosłownie wzięli sobie do serca powrót do dzieciństwa i korzystali z kołysek, uwieczniając to na zdjęciach.

Zobacz zdjęcia w Albumie fotograficznym.

• ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA W KLASIE III

• Z okazji Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia Uczniowie klasy III wzięli udział w klasowym konkursie. Oto nagrodzeni laureaci konkursu –  serdecznie gratulujemy!

Mistrzowie BINGO:  I - Antoni Dudzik, II - Paulina Sewiło, III - Błażej Kłyś i Ignacy Kulig

Mistrzowie tabliczki mnożenia:

I miejsce - Dawid Rizzuto, Paulina Sewiło, Amelia Waśko, Weronika Wojtyczek, Ignacy Kulig, Błażej Kłyś

II miejsce – Maksymilian Bensalem, Ksawery Gumółka

III miejsce – Amelia Słowik

• SAMORZĄDNOŚĆ W SP GAJ

• W dniu 5 października Naszą Szkołę, na zaproszenie Rady Rodziców odwiedzili: Pan Wicemarszałek Województwa Małopolskiego Łukasz Smółka i Pan Wójt Gminy Mogilany Piotr Piotrowski. Pan Łukasz Smółka udzielił wywiadu Przedstawicielom Samorządu Uczniowskiego Naszej Szkoły.

• ŚWIATOWY DZIEŃ TABLICZKI MNOŻENIA W NASZEJ SZKOLE

• W dniu 1 października 2021 r., w naszej szkole, uczciliśmy XI Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Jak co roku o tej porze, przeszło tydzień przed tym wydarzeniem na ścianach korytarzy  rozwieszone zostały kolorowe plakaty i kartki zachęcające do gimnastykowania umysłu poprzez uzupełnianie działań w obrębie znanej wszystkim TABLICZKI MNOŻENIA, czy lektury sprytnych rachunków. Na kilka dni przed ŚDTM na ścianach korytarzy pojawiły się  karty z informacjami: Poszukiwany Mistrz Tabliczki Mnożenia oraz Poszukiwany Matematyczny Mistrz Bingo.
            W ramach kółka matematycznego uczniowie klasy V, dzieląc się na  dwuosobowe grupy, wzięli udział w zmaganiach tabliczkowych poprzez rozwiązywanie zadań w ramach dwunastu stacji zadaniowych – i bardzo im się ta forma podobała.
            A  w piątek 1 października 2021 czyli w XI Światowym Dniu Tabliczki Mnożenia w klasach III – VIII zostały przeprowadzone rozgrywki z tabliczkowego BINGO i tym sposobem zostali odnalezieni poszukiwani mistrzowie BINGO. Oto oni: kl. III – Antoni Dudzik; kl. IV – Adam Klimasiński; kl. V – Michał Wach; kl. VI – Aleksandra Musiał; kl. VII – Sławomir Słonina; kl. VIII – Kinga Surga. Również w ww  klasach zostali odnalezieni poszukiwani mistrzowie TABLICZKI MNOŻENIA czyli uczniowie, którzy najszybciej i bezbłędnie wykonali pięć działań w obrębie tabliczki mnożenia. Oto oni: kl. III: Dawid Rizzuto; kl. IV – Ernest Lipiński; kl. V – Maksymilian Witkowski; kl. VI – Kaja Szczurek; kl. VII – Adrianna Piszczek; kl. VIII – Natalia Mazur.

• PODZIĘKOWANIE

• Serdecznie dziękujemy Naszemu Rodzicowi panu Jerzemu Przeworskiemu za przekazanie lamp przepływowych UV-C (wiruso- i bakteriobójczych) dla Naszej Szkoły.

• PROMOCJA DZIEDZICTWA ŚW. JANA PAWŁA II WŚRÓD UCZNIÓW NASZEJ SZKOŁY

• W dniu 17 września 2021 r. w Instytucie Dialogu Międzykulturowego im. Jana Pawła II podpisano porozumienie, w którym uczestniczyli dyrektor Instytutu Pani Agata Szuta i ks. Dariusz Chrostowski oraz dyrektor Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II Pani Anna Lubaś i ks. Dominik Oliwa

Celem współpracy jest promocja dziedzictwa św. Jana Pawła II wśród uczniów szkoły oraz lokalnej społeczności Gaja i okolic. Szkoła w Gaju przy wsparciu Instytutu będzie organizowała cykliczne wystawy poświęcone życiu i nauczaniu Papieża Polaka. Pierwszą taką wystawę możemy już oglądać na korytarzu szkoły

• Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Gaju
        • sekretariat 12 270 80 08 12 270 11 35 pedagog, psycholog 12 270 10 23 oddział przedszkolny 12 276 96 10